Handlekurv


Handlekurven er tom

0,-

Spørsmål og svar

Hvordan blir plantene sendt?

Alle planter vil normalt bli sendt uten potte hvor vi pakker røtter inn i mose/papir for deretter å pakke planten inn i silkepapir/bobleplast eller foam avhengig av temperatur. Planten(e) blir så lagt i pappesker som passer i størrelse og bruker papir eller annet som fyllmateriale slik at det blir minst mulig plass for bevegelse.

Til tross for god innpakking kan det skje skader under transport som er utenfor vår kontroll da post til tider kan bli behandlet røft. Dette skjer heldigvis meget sjeldent.

 

Er det planten på bilde jeg kjøper?

I de fleste tilfeller er det ikke den spesifikke planten på bilde du kjøper, men vi gjør vårt beste til å vise et representativ bilde av planten du kan forvente å motta. Det ville vært alt for tidskrevende å ta bilde av hver enkelt plante.

 

Hvorfor ser planten jeg mottok annerledes enn den på bilde?

Planter er levende og noen ganger vil du motta en plante med fler eller færre blader, mye eller lite varigering eller ulik størrelse. Vi sender alltid de fineste plantene vi har til enhver tid som vi selv ville ha mottatt om vi var kunden.

 

Transportskader

Hvis planten(e) mot formodning blir veldig skadet under frakt må du sende bilde så raskt som mulig til kundeservice@northerntropicals.no, senest innen 48 timer etter mottak slik at vi får sett og vurdert hva vi kan gjøre.

 

Mindre skader

Et brukket, gult eller skadet blad gir ikke grunnlag for refusjon. Alle planter vil bære preg av stress etter å ha blitt sendt og trenger litt tid på å komme seg, noe de gjør raskt. Hvis du er usikker eller ønsker tips er det bare å ta kontakt så hjelper vi gledelig til. Om du ikke ønsker å risikere dette er antagelig det å kjøpe planter på nett ikke noe for deg.

 

Hvordan er det med angrerett og refusjon?

Om vi mot formodning sender deg feil plante eller til feil adresse vil du selvfølgelig få tilsendt ny plante eller bli refundert. Dette gjelder selvfølgelig også ved lagerfeil eller der hvor vi ikke får tak i planten du har forhåndsbestilt. ved kjøp av planter gjelder ikke angrerett i tråd med angrerettloven §22.

 

Jeg trenger tips eller lurer på noe annet enn det som står her?

Du kan ta kontakt gjennom kontaktskjema i nettbutikken, pr epost på kundeservice@northerntropicals.no eller på Instagram hvor vi gledelig svarer på det du lurer på. Vi er alltid klare til å dele våre erfaringer med dere.